Verzenden & Afhalen

Hieronder proberen we zo goed als mogelijk toe te lichten hoe we bestellingen versturen, wat de kosten zijn en hoe alles in zijn werking gaat.

(Alles over afhalen vindt u een stuk verderop, na alle informatie over verzendingen.)

Type bezorglocatie: De transportbedrijven vragen ons aan te geven of de bezorglocatie een woonadres of een bedrijfslocatie is. Dit heeft mede te maken met de bezorgtijdstippen en bezorgdagen. Bedrijven zijn vaak alleen overdag en door de weeks open en particulieren zijn juist vaker in de avond en of in het weekend aanwezig.

Belangrijk: Als u er als particulier ervoor kiest om het pakket op een bedrijfsadres (bijvoorbeeld op uw werk) te laten bezorgen, geeft u dan aub ook de bedrijfsnaam op. Als alleen uw eigen naam op het pakket wordt genoemd, zal de bezorger mogelijk het adres niet herkennen en het pakket als verkeerd geadresseerd markeren en retourneren. Dit kost onnodig tijd en geld.

Adrescontrole: We merken steeds vaker dat klanten hun gegevens foutief invullen. Dan zijn bijvoorbeeld typefouten in het email-adres of straatnaam, het ontbreken van een huisnummer of een verkeerde postcode. Dit zorgt ervoor dat bevestigings-emails niet goed aankomen, bestellingen niet verstuurd kunnen worden of dat pakketten retour komen met extra kosten en vertragingen als gevolg.

We verzoeken u dan ook extra goed op te letten bij het invullen van uw gegevens en te controleren of het allemaal klopt en compleet is. Nadat we een pakket verstuurd hebben is een adreswijziging niet meer mogelijk. De bijkomende kosten veroorzaakt door foutieve gegevens zullen we helaas aan u moeten doorberekenen.

Verpakkingsmateriaal: We proberen zoveel mogelijk om gebruikt verpakkings- en opvulmateriaal te hergebruiken om zo het milieu niet meer dan nodig te belasten. Het kan dus zijn dat u verschillende type opvulmaterialen aantreft in uw bestelling en dat de doos misschien niet helemaal nieuw is. We doen in ieder geval altijd ons best om uw bestelling zo goed en degelijk mogelijk te verpakken. We hopen dat u onze werkwijze kunt waarderen.

Meerdere verzendingen: Als u meerdere producten tegelijk bij ons besteld, kan het zijn dat we uw bestelling in twee of meerdere verschillende verzendingen versturen, omdat bijvoorbeeld niet alle artikelen op één en dezelfde verzendlocatie aanwezig zijn. De eventuele extra verzendkosten die we dan maken, worden niet aan u doorbelast. Wel ontvangt u van ons bericht dat u meerdere pakketten zult ontvangen en de bijbehorende trackingslinks.

Éénmalige bezorgpoging: Pakketbezorgers doen tegenwoordig nog slechts één bezorgpoging. Daarna gaat het pakket naar een afhaalpunt bij u in de buurt, waar het pakketje kan worden afgehaald. Let op: soms is identificatie vereist, dus neem een identiteitsbewijs mee.

 

Gratis pakketverzending vanaf € 150,- binnen Nederland:

Voor een groot deel van ons assortiment bieden we voor bestellingen van boven € 150,- gratis verzending aan. Dit geldt alleen voor producten waar we gratis verzending voor aanbieden (wordt per product aangegeven) en tot pakketverzendingen tot 23 kg binnen Nederland en als we de producten gezamelijk kunnen versturen. Voor zwaardere pakketten geldt dit niet. Bestellingen van boven de 30 kg kunnen alleen worden verstuurd middels een pallet. Dit kunnen we helaas niet gratis aanbieden aangezien de kosten hiervan te hoog zijn.

De verzendkosten zijn afhankelijk van de bezorgbestemming en het totaalgewicht van de bestelling. U kunt de verzendkosten zien door het product(en) in het winkelwagentje te plaatsen en de bestemming op te geven.

Pakketverzendingen binnen Nederland

Tot 10 kg voor € 7,95 incl. BTW.   En tot 23 kg voor € 7,95 incl. BTW.

Over het algemeen worden bestellingen van voor 14:00, nog dezelfde dag verstuurd. Na dat tijdstip wil het soms ook nog wel lukken, maar wordt het wel lastiger. Zie de toelichtingen hieronder.

Standaard versturen we met DHL, maar op verzoek kunnen we ook met PostNL versturen. U kunt dit bijvoorbeeld aangeven in het opmerkingenveld tijdens de checkout.

In sommige gevallen versturen we (deel)bestellingen vanuit Duitsland met UPS. (hieronder meer hierover).

Verzendingen binnen Nederland worden in de regel de volgende dag bezorgd. Maar in het geval van extra drukte (zoals bijvoorbeeld rond November en December) kan dit ook langer duren. Houdt u hier aub rekening mee.

 

Pakketten binnen Nederland met DHL.

Standaard versturen we met DHL. De DHL-chauffeur komt de pakketten op werkdagen bij ons ophalen in de middag ergens tussen 14:00 en 17:00. We weten niet van te voren precies hoe laat de DHL-chauffeur zal komen, daarom kunnen we voor bestellingen die na 14:00 zijn geplaatst niet garanderen deze nog dezelfde dag te kunnen versturen. Doet u uw bestelling dus bij voorkeur voor 13:00, zodat we nog voldoende tijd hebben om uw bestelling netjes in te pakken en te labelen.

Op het moment dat de DHL-chauffeur de pakketten bij ons komt ophalen, worden de pakketten nog niet gescand. Dit gebeurt pas in de avond als deze zijn afgeleverd in het sorteercentrum en daar verwerkt worden. Op dat moment ontvangt u van DHL een email met de tracking en de status van u zending. Bij drukte kan het voorkomen dat pakketten pas de volgende avond worden gescand.

DHL maakt onderscheid tussen woonadressen en bedrijfslocaties. Zo bezorgd DHL op woonadressen op werkdagen en op zaterdagen. Op bedrijfslocaties wordt alleen op werkdagen bezorgd tijdens kantooruren.

 

Pakketten binnen Nederland met PostNL.

Op verzoek kunnen we pakketten ook versturen met PostNL. U kunt dit bijvoorbeeld aangeven in het opmerkingenveld tijdens de checkout. We kunnen pakketten bij een PostNL-afleverpunt inleveren tot ongeveer 16:30. Dus voor bestellingen die voor 15:00 zijn gedaan, hebben we nog net de gelegenheid om deze in te pakken, te labelen en weg te brengen.

 

Pakketten vanuit Duitsland verstuurd met UPS.

In het geval dat we een bepaald product zelf niet op voorraad hebben, kijken we naar de mogelijkheid dit te laten versturen door ons collega-bedrijf in Duitsland. In de regel kunnen zij het snelste versturen met UPS. De eventuele extra verzendkosten hiervoor worden u niet in rekening gebracht. Zodra de trackingscode bij ons bekend is, zullen we u deze via de email of anders via uw account met u delen. Een zending uit Duitsland duurt er gemiddeld 1 a 2 dagen langer over.

 

Pakketverzendingen naar landen buiten Nederland

Hieronder geven we een overzicht van pakketverzendingen naar het buitenland.

Belangrijk: Voor zendingen naar het buitenland is het extra belangrijk dat het adres goed en compleet wordt opgegeven zonder typefouten. We merken dat chauffeurs ook al bij een kleine typefout het pakket retour sturen. Hier worden hoge retourkosten voor in rekening gebracht, die we helaas ook moeten doorberekenen aan de klant. Een adreswijziging achteraf is vaak niet mogelijk.

 

Pakketverzendingen naar België en Duitsland met DHL / PostNL

Tot 23 kg voor € 8,95 incl. BTW  -  En tot 30 kg of 2 colli voor € 17,95 incl. BTW

België: Voor verzendingen naar België maakt PostNL onderscheid tussen woonadressen en bedrijfslocaties. We moeten dit aangeven bij het maken van een verzendlabel. Geeft u dus aub duidelijk aan of het opgegeven adres een woonlocatie of bedrijfslocatie is. En geeft igv een bedrijfslocatie ook de bedrijfsnaam op.

Standaard versturen we naar België met PostNL, aangezien we daar de beste ervaring mee hebben. In sommige gevallen versturen met DHL of UPS. Bijvoorbeeld als we een collega-bedrijf moeten vragen een product voor ons te versturen.

Duitsland: Voor zendingen naar Duitsland versturen we bij voorkeur met DHL.

 

Pakketverzendingen naar andere EU-landen met DHL / UPS / Fedex

Tot 23 kg voor € 18,95 incl. BTW  - En tot 30 kg of 2 colli voor € 32,95 incl. BTW

Voor zendingen naar de volgende EU-landen (Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Polen, Tsjechië) kunnen we de bovenstaande tarieven aanbieden. Hoewel de daadwerkelijke tarieven per land verschillen proberen we dit zoveel mogelijk te standaardiseren.

Voor de verder gelegen landen worden hogere tarieven gerekend. Deze kunt u het beste nagaan door proefondervindelijk de gewenste producten in het winkelwagentje te plaatsen en de locatie te specificeren.

 

Palletverzendingen boven 30 kg met DHL of Dachser

Wanneer een bestelling samen meer dan 30 kg weegt, dan kan deze alleen middels een pallet verstuurd worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor een medium tot grote LPG-Tank of als het om meerdere zware producten bij elkaar gaat.

Palletverzending binnen Nederland DHL: € 43,50

Palletverzending naar België of Duitsland DHL / Dachser: € 59,-

Palletverzending naar andere EU-landen op aanvraag.

Onze reële kosten voor het versturen van een pallet zijn in werkelijkheid een stuk hoger. We geven u een korting en betalen dus een deel van de verzendkosten voor u mee.

 

Afhalen in Twisk (Medemblik) of Ekkersrijt (Eindhoven)

Wilt verzendkosten besparen en woont of werkt u in de buurt van Medemblik of Eindhoven. (of komt u daar binnenkort langs). Dan is het afhalen van de producten ook een goede mogelijkheid voor u.

Nu is het alleen wel zo dat niet altijd alle producten op beide locaties aanwezig zijn. Zo hebben we in Twisk met name de kleinere onderdelen liggen (i.v.m. de beschikbare ruimte) en liggende grotere LPG-Tanks met name bij ons collega-bedrijf in Brabant. We proberen zo goed mogelijk dit per product bij te houden in onze webshop en op basis daarvan de mogelijke afhaallocatie aan te bieden bij de verzendmethodes.

Maar het kan wellicht altijd even handig zijn om ons te bellen of ons een bericht te sturen als u dit met ons wilt overleggen. In sommige gevallen kunnen we er bijvoorbeeld eerst voor zorgen dat alle onderdelen op dezelfde locatie liggen of bijvoorbeeld dat we de lichtere onderdelen versturen en u de zware onderdelen komt ophalen. We staan open voor overleg en oplossingen.

 

Afhalen in Twisk (Medemblik)

Ons bedrijf is gevestigd in Twisk (vlakbij Medemblik)  Adres: Fostedina 14a, 1676EA Twisk.

Op deze locatie kunnen we wellicht ook wat tekst en uitleg geven over de producten en hoe u het een en ander met elkaar kunt combineren en aansluiten.

Op deze locatie kunt u ook ter plekke afrekenen (Pin +3%, Tikkie of contant). Maar u mag natuurlijk ook de bestelling en betaling eerst geheel via onze webshop doen.

Openeningstijden: Op deze locatie zijn onze openingstijden flexibel en kunnen we ons goed aanpassen aan de wensen van de klant. In principe is het mogelijk op werkdagen van 10:00 tot 19:00. Tevens is het weekend zijn er mogelijkheden tot afhalen. Wel is het belangrijk dat u eerst een afspraak maakt en u een richttijd aangeeft wanneer u denk t te komen. Op deze manie kunnen we er voor zorgen dat het materiaal klaar ligt en dat we tijd voor u hebben gereserveerd.

 

Afhalen in Ekkersrijt (Eindhoven)

Deze locatie is alleen bedoeld als afhaallocatie. U kunt hier niet afrekenen. Het is daarom nodig dat u eerst de bestelling heeft gemaakt en een betaling heeft voldaan. Daarna zal uw bestelling voor u gereed gemaakt worden en zult u in de dagen daarna uw bestelling kunnen komen ophalen. U ontvangt dan daarvoor van ons nog precieze instructies met het precieze adres en uw contactpersoon aldaar.

Openingstijden: Op werkdagen: 8:30 – 12:00  Pauze 12:45 – 17:00. In het weekend gesloten.

Ook voor deze locatie zouden we graag begrijpen wanneer we u ongeveer kunnen verwachten.

Locatie: Ekkersrijt 3016 - 5692CA - Son

To Top